bankai atmaksāt parādu

Ko darīt ja nevarat bankai atmaksāt parādu?

Aizdevuma ņemšana ir liels vilinājums, kas ļauj dzīvē uzreiz atļauties to, ko pašlaik paši nemaz nevarētu iegādāties. Tomēr ir jābūt uzmanīgiem. Pirms vēl kredīts ir paņemts, mēs iesakām jau laicīgi zināt, ko darīt ja nevarat bankai atmaksāt parādu.

Tāpēc šajā rakstā izvedīsim jūs cauri situācijām, kā rīkoties gadījumā, ja nevarat tomēr bankai atmaksāt parādu. Vienmēr ir risinājumi, taču ir jāatcerās situāciju novērst pēc iespējas laicīgāk.

Sazinies ar savu aizdevēju

Ir ļoti svarīgi sazināties ar aizdevēju, tiklīdz saprotat, ka jums var rasties problēmas ar maksājumu veikšanu. Daudziem aizdevējiem ir grūtību programmas, kas paredzētas, lai sniegtu pagaidu atvieglojumus aizņēmējiem, kuri nonākuši finansiālās grūtībās. 

Viņi var piedāvāt tādas iespējas kā aizdevuma izmaiņas, atmaksas plāni vai pagaidu iecietība.

Atgādinām, ka ir arī vērts noskaidrot situācijas detaļas, lai zinātu, vai varbūt ir pienācis laiks meklēt advokāta palīdzību.

Var veikt aizdevuma modifikāciju

Aizdevuma izmaiņas maina jūsu aizdevuma noteikumus, lai padarītu maksājumus pieejamākus. Izmaiņas var ietvert procentu likmes samazināšanu, aizdevuma termiņa pagarināšanu vai pat pamatsummas samazināšanu. 

Jums būs jāpiesakās aizdevuma izmaiņām, izmantojot savu aizdevēju, un viņš pārskatīs jūsu finansiālo stāvokli, lai noteiktu, vai jūs atbilstat prasībām.

Ja jūsu grūtības ir īslaicīgas, arī atmaksas plāns var būt labs risinājums. Tas ļautu laika gaitā atgūt nokavētos maksājumus, vienlaikus turpinot veikt regulāro ikmēneša maksājumu.

Refinansējiet savu aizdevumu

Ja jūsu mājās ir pietiekami daudz kapitāla un varat nodrošināt zemāku procentu likmi vai ilgāku atmaksas termiņu, refinansēšana varētu būt laba izvēle. Refinansēšana var samazināt jūsu ikmēneša maksājumu, padarot to vieglāk pārvaldāmu.

Īsā pārdošana vai akts, kas aizstāj ieķīlāšanu ir vēl viens variants. Ja mājokļa saglabāšana nav iespējama, īsās pozīcijas pārdošana vai akts, kas aizstāj ieķīlāšanu, var palīdzēt izvairīties no ieķīlāšanas un samazināt kredīta zaudējumus. 

Īsā pārdošana ir tad, kad ar aizdevēja apstiprinājumu pārdodat savu māju par mazāku summu nekā hipotēkas atlikums. Ieķīlāšanas aktā jūs brīvprātīgi nododat īpašumtiesības uz savu īpašumu aizdevējam apmaiņā pret hipotēkas dzēšanu.

Bankrots ir tas, kas ir jāuzskata par pēdējo līdzekli, jo tam ir nopietna un ilgstoša ietekme uz jūsu kredītvēsturi. Tomēr dažos gadījumos bankrota pieteikšana var būt labākais veids, kā pārvaldīt nekontrolējamus parādus un sākt no jauna.

bankai atmaksāt parādu

Apzinies, ka aizdevuma ņemšana ir liela atbildība

Aizdevuma ņemšanu var uzskatīt par bīstamu, ja tas netiek pareizi pārvaldīts. Galu galā šis process ir saistīts ar parāda uzņemšanos, ko jums saskaņā ar likumu ir pienākums bankai atmaksāt parādu, bieži vien ar pievienotiem procentiem. 

Tas jo īpaši attiecas uz personām, kurām, iespējams, nav stabila ienākumu avota. Tiem, kuriem jau ir ievērojams parādu līmenis, vai tiem, kuri pilnībā neizprot aizdevuma noteikumus un nosacījumus.

Apzinies riskus

Viens no lielākajiem riskiem, kas saistīts ar aizdevuma ņemšanu, ir iespēja iekrist parādu ciklā. Ja aizņēmējs nevar veikt savus regulāros maksājumus, viņam var rasties kavējuma maksa un paaugstinātas procentu likmes. 

Tas savukārt var izraisīt kopējā parāda apjoma strauju pieaugumu. Dažos gadījumos tas var novest pie situācijas, kad aizņēmējs nepārtraukti aizņemas vairāk naudas, lai nomaksātu esošos parādus, kas ilgtermiņā ir neilgtspējīgs cikls.

Apsver zaudējumus

Aizdevumi var izraisīt arī smagas sekas, ja aizņēmējs nepilda savus maksājumus. Piemēram, ar nodrošinātiem aizdevumiem, piemēram, hipotēkām vai automašīnu aizdevumiem. Tādos gadījumos aizdevuma nemaksāšana var izraisīt šķiršanos no mājokļa vai automašīnas, kas tika izmantota kā ķīla. 

Pat ar nenodrošinātiem aizdevumiem, piemēram, kredītkartēm vai personīgajiem aizdevumiem, saistību nepildīšana var radīt būtisku kaitējumu aizņēmēja kredītreitingam, padarot naudas aizņemšanos grūtāku un dārgāku nākotnē.

Turklāt parādsaistību spiediens var izraisīt lielu stresu un trauksmi. Finansiālās grūtības var būtiski ietekmēt garīgo veselību, un bailes, ka nevarēsim atmaksāt kredītu, var veicināt bezcerības vai depresijas sajūtu.

Atceries, ka parāda neatdošana liedz iespējas nākotnē. Tāpēc parūpējies par to, ka tavā plānā vienmēr ir rezerves varianti, kā bankai atmaksāt parādu.

Izvairies no neuzticamiem aizdevējiem

Visbeidzot, ir vērts pieminēt plēsonīgo kreditēšanas praksi, kad negodīgi aizdevēji izmanto aizņēmēju finansiālo izmisumu vai zināšanu trūkumu par sarežģītiem aizdevuma nosacījumiem. 

Šādi aizdevumi bieži tiek izsniegti ar ļoti augstām procentu likmēm un neizdevīgiem nosacījumiem, un tie var radīt nopietnas finansiālas grūtības.

Lai gan dažās situācijās aizdevumi var būt bīstami, ir svarīgi atcerēties, ka ne visi aizdevumi vai aizņemšanās ir slikti. Aizdevumi var būt būtisks instruments svarīgu ieguldījumu, piemēram, izglītības vai mājokļa, finansēšanai. 

Galvenais ir izprast jebkura aizņemtā aizdevuma noteikumus, skaidru atmaksas plānu un aizņemties atbildīgi. Ja neesat pārliecināts par kaut ko, ieteicams arī lūgt padomu finanšu konsultantam vai kredītkonsultantam.

Kādas ir Tavas primārās tiesības būdams ES pilsonis

Izgatavots 1950. gadā un ir spēkā kopš 1953. gada, konvencija iezīmēja pagrieziena punktu miera un diplomātijas jomā.
Pēc otrā pasaules kara traumām ANO Vispārējā cilvēktiesību deklarācija 1948.gadā bija pirmā vispasaules tiesību izpausme, kurai katram cilvēkam bija tiesības. Tas bija pagrieziena punkts vēsturē un bija rakstisks teksts, kas veicināja mieru un diplomātiju.

Šeit ir deklarācijas 2. pants:

“Katram cilvēkam ir tiesības uz visām šajā deklarācijā noteiktajām tiesībām un brīvībām neatkarīgi no tā, kā rase, krāsa, dzimums, valoda, reliģija, politiskie vai citi uzskati, nacionālā vai sociālā izcelsme, īpašums, dzimšanas vai cita veida statuss. Turklāt nevienu nošķiršanu neveic, pamatojoties uz tās valsts vai teritorijas politisko, jurisdikcijas vai starptautisko statusu, uz kuru šī persona pieder, neatkarīgi no tā, vai tā ir neatkarīga, uzticama, nav pašpārvaldes vai jebkāds cits suverenitātes ierobežojums. “

Eiropas konvenciju par cilvēktiesībām 1950. gada 4. novembrī Romā izstrādāja jaunizveidotā Eiropas Padome. Konvencija par cilvēktiesību un pamatbrīvību aizsardzību, kuras mērķis ir panākt lielāku starptautisko vienotību, atzīstot vīriešu un sieviešu vienlīdzīgās tiesības, un iekļaut civilās brīvības tradīcijas. Tas stājās spēkā 1953. gada 3. septembrī. Konvencijas pieņemšana Eiropas Padomē bija pirmais solis, īstenojot Cilvēktiesību deklarāciju rakstveidā.

Šeit ir 11 fakti par konvenciju un tiesu, kas to īsteno:

  • Tiesības un brīvības: Konvencijas 1. sadaļas 2.-18. Pantā aprakstītajā konvencijā ir 17 galvenie raksti par tiesībām un brīvībām, kas ietver: 2) tiesības uz dzīvību; 3) spīdzināšanas aizliegums; 4) verdzības un piespiedu darba aizliegums; 5) tiesības uz brīvību un drošību; 6) tiesības uz taisnīgu tiesu; 7) nav sodu bez likuma; 8) tiesības uz privātās un ģimenes dzīves neaizskaramību; 9) domas, apziņas un reliģijas brīvība un 10) vārda brīvība.
  • Strasbūras tiesas pretinieki bieži norāda uz 8. pantu – par tiesībām uz privāto dzīvi un ģimeni un uz 10. pantu – par vārda brīvību, kas ir iekļauti Lielbritānijas tiesību aktos par cilvēktiesībām – par galvenajiem strīdīgajiem aspektiem. Tas bija gadījums, kad mājas sekretārs Theresa May nepatiesi apgalvoja savā partijas konferencē 2011. gadā, ka nelegālo imigrantu nevar izraidīt no Apvienotās Karalistes, jo viņš ir mājdzīvnieku kaķis.
  • Eiropas Cilvēktiesību tiesa (ECT): tā ir starptautiskā tiesa, kas atrodas Strasbūrā, kas tika izveidota 1959. gadā un īsteno konvenciju. Šī ir vieta, kur tiek pieņemti noteikumi par individuāliem vai valsts pieteikumiem, kas saistīti ar konvencijā ietverto civiltiesību un politisko tiesību pārkāpumiem. Tā ir arī vieta, kur tiek pieņemti lēmumi.
  • Tiesa ir atbildīga par 800 miljonu eiropiešu cilvēktiesību ievērošanas uzraudzību 47 Eiropas Padomes dalībvalstīs, kas ratificējušas konvenciju.
  • Šobrīd tiesā ierodas 47 tiesneši, kurus ik deviņus gadus ievēl Eiropas Padomes Parlamentārā asambleja ievēl uz neuzildāmu amatu. Tie ir pilnīgi neatkarīgi un nevar iesaistīties nekādas darbības, kas varētu kavēt viņu objektivitāti. Kopš tiesas tika izveidota, lielāko daļu lietu ir iesniegušas fiziskas personas.
  • Statistika: Kopumā bija 916 spriedumi, kas attiecās uz 47 Eiropas Padomes dalībvalstīm, un tikai 1,42% no kopējā skaita bija Apvienotā Karaliste. Gandrīz puse spriedumu attiecās uz piecām no 47 dalībvalstīm: Krievija (129), Turcija (124), Rumānija (88), Ukraina (69) un Ungārija (41).
  • Pavisam 797 spriedumos (vai 87,01%) konstatēts vismaz viens konvencijas pārkāpums – tajā skaitā 119 spriedumi attiecībā uz Krieviju, 118 attiecībā uz Turciju, 83 – attiecībā uz Rumāniju, 65 – attiecībā uz Ukrainu un 50 – attiecībā uz Ungāriju.
  • 2013. gadā tiesa pieņēma lēmumu par 1682 lietām attiecībā uz Apvienoto Karalisti. No tiem 1633 tika atzīti par nepieņemamiem vai izslēgti. Tas ir 98,85% gadījumu.
  • Pagājušajā gadā tika pieņemti 13 spriedumi attiecībā uz Apvienoto Karalisti, un astoņi spriedumi atklāja vismaz vienu konvencijas pārkāpumu.
  • No 2014. gada 1. janvāra tika izskatīti 2519 lietas pret Apvienoto Karalisti, kas ietvēra 2 006 lietas, kas saistītas ar ieslodzīto balsstiesībām. Pretēji tam ir 16 813 izskatāmo lietu par Krieviju, 14 379 – attiecībā uz Itāliju, 13 284 – attiecībā uz Ukrainu, 11,230 – attiecībā uz Serbiju un 10 931 – attiecībā uz Turciju.
  • Kopējais pieprasījumu neizpildes gadījumu skaits ir samazinājies no 151,600 2011. gadā līdz 99,900 2013. gadā – samazinājums par 34%. Tas ir rezultāts reformu procesam, kas jau ir uzsākts jau vairākus gadus. No 1999. gada līdz 2011. gadam gadījumu skaits palielinājās par vairāk nekā iepriekš.
Eiropas Savienības tirdzniecība

Eiropas Savienības tirdzniecības principi

Eiropas Savienība (ES) tagad ir tirdzniecības bloks, kas sastāv no 28 Eiropas valstīm. Visas dalībvalstis pieņem kopēju ārējās tirdzniecības politiku un pasākumus. Tajā pašā laikā 19 eiro dalībvalstis ir ieviesušas euro, tostarp Austrija, Beļģija, Kipra, Igaunija, Somija, Francija, Vācija, Grieķija, Īrija, Itālija, Latvija, Lietuva, Luksemburga, Malta, Nīderlande, Portugāle, Slovākija, Slovēnija un Spānija. kā likumīgu maksāšanas līdzekli.

Apvienotā Karaliste ir vienīgā pilnīgā dalībvalsts, kurai ir skaidras izredzes atstāt ES. Tā rīkoja referendumu 2016. gada 23. jūnijā, lai izlemtu, vai tai vajadzētu palikt par Eiropas Savienības dalībvalsti. Balsošanas rezultāti liecināja, ka 51,9% balsojuši par atvaļinājumu, savukārt 48,1% balsojuši par to, ka paliek spēkā, padarot to par vienīgo dalībvalsti, kurā referendums izraisīja balsošanu par labu ES atstāšanai.

Tirdzniecības politika

ES kopējā tirdzniecības politika aptver visus galvenos pasākumus, kas ietekmē preču un pakalpojumu tirdzniecību, un gandrīz visus ar tirdzniecību saistītos jautājumus. Ar tirdzniecību saistītās jomas, uz kurām daļēji attiecas kopējā tirdzniecības politika, ir šādi: uzņēmējdarbības tiesības, netiešie nodokļi, standarti un citi tehniskie noteikumi, kā arī intelektuālā īpašuma tiesību piemērošana.

Viens no svarīgākajiem ES tirdzniecības politikas aspektiem ir tas, ka ES ir muitas savienība. Tie paši ievedmuitas nodokļi tiek piemēroti importam no trešām valstīm neatkarīgi no ievešanas valsts Eiropas Savienībā. Muitas tiesību galvenie principi ir reglamentēti ES līmenī, lai gan to piemērošana ir atbildīga par ES dalībvalstu muitas iestādēm.

ES piemēro arī tirdzniecības aizsardzības pasākumus pret importu no trešām valstīm saskaņā ar dažādiem Savienības tirdzniecības aizsardzības instrumentiem, no kuriem galvenie ir antidempinga (AD), kompensācijas (CV) un aizsardzības instrumentu. ES 2017. gada 31. janvārī ieviesa 53 AD pasākumus un piecus CV pret Ķīnas izcelsmes kontinentālās izcelsmes produktiem.

Importa ierobežojumi

Visi ES locekļi ir pieņēmuši kopēju tirdzniecības politiku attiecībā uz importu no trešām valstīm. ES ir samērā liberāls importa režīms. Kopumā importa licencēšana nav vajadzīga produktiem, kas nonāk ES valstī, izņemot dažus paaugstināta riska produktus, piemēram, lauksaimniecības preces, tabaku, ieročus utt., Un produktiem, uz kuriem attiecas kvantitatīvie ierobežojumi (t.i., kvotas) un uzraudzība.

ES ir arī ierobežojumi un aizliegumi attiecībā uz pirātpreču vai viltotu preču un dažu ķīmisko produktu importēšanu, kuros ir bīstamas vielas, ierobežojumi ģenētiski modificētiem organismiem un dzīvu dzīvnieku un dzīvnieku izcelsmes produktu ievešana.

HKTDC pētniecība regulāri pārrauga izmaiņas tirdzniecības politikā un ierobežotos ES pasākumos, kā arī regulāri publicē ES regulatīvo brīdinājumu paziņojumu, kurā iekļauti antidempinga pasākumi.

Importēšanas licencēšana

ES importa licencēšanas sistēma pamatojas uz pieņēmumu, ka nav vajadzīga importa licence, ja vien uz konkrētiem produktiem neattiecas importa uzraudzība, kvantitatīvie ierobežojumi vai aizsardzības pasākumi.

Attiecībā uz importa uzraudzību ES var uzraudzīt konkrētus produktus, lai palielinātu tirdzniecības pārredzamību, bet bez mērķa ierobežot piekļuvi ES tirgum. Šīs uzraudzības rezultātā tiek izveidota statistikas kontrole un produktu izcelsmes papildu kontrole. Šādos gadījumos mērķis ir izvairīties no iespējamas tirdzniecības un muitas krāpšanas novirzīšanas. ES uzraudzības pasākumi attiecas uz noteiktu veidu dzelzs un tērauda importu no valstīm, kas nav Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas (EBTA) valstis, valstis, kas ir Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) līguma un Turcijas puses. Uzraudzības pasākumi attiecas arī uz dažiem tekstilizstrādājumiem, kokmateriāliem un kālija hlorīdu no konkrētām valstīm, bet pašlaik nav no Ķīnas cietzemes vai Honkongas.

Bīstamu materiālu ierobežota izmantošana

ES ir pieņēmusi vairākas vides aizsardzības direktīvas, kas var ietekmēt plaša patēriņa preču un plaša patēriņa elektronikas preču pārdošanu. Ievērojami piemēri ir 2005. gada augustā pieņemtā direktīva par elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumiem (EEIA) un 2006. gada jūlijā ieviesta direktīva par bīstamo vielu ierobežošanu (RoHS). 2008. gada 3. decembrī Eiropas Komisija (EK) iesniedza divus priekšlikumus: viena direktīva par pārstrādāto RoHS direktīvu un otra – pārstrādāta EEIA direktīva.

Pārstrādātā RoHS direktīva tika publicēta 2011. gada 1. jūlijā un stājās spēkā 2013. gada 2. janvārī. Jaunā direktīva joprojām aizliedz EEI, kurā ir vienas un tās pašas sešas bīstamās vielas kā vecā RoHS direktīva. Tomēr jaunā direktīva no 2019. gada 22. jūlija paplašinās pašreizējās RoHS direktīvas darbības jomu, iekļaujot visus EEI, kas ir ārpus vecās RoHS direktīvas darbības jomas, tikai ar ierobežotiem izņēmumiem.

Uz pārstrādes RoHS un EEIA direktīvu pamatnēm tagad ir ieviesta ES pamatdirektīva ekodizaina prasību noteikšanai ar enerģiju saistītiem ražojumiem (ErP). ErP direktīva vairs neattiecas tikai uz EEI (kā tas bija saskaņā ar tā priekšgājēju, energopatēriņa produktu vai EuP direktīvu), bet potenciāli var aptvert visus produktus, kas saistīti ar enerģijas izmantošanu, tostarp dušas galviņām un citām vannas istabām armatūra, kā arī izolācija un celtniecības materiāli.

Turklāt REACH, ES regula, kas attiecas uz ķimikāliju reģistrēšanu, novērtēšanu, licencēšanu un ierobežošanu, stājās spēkā 2007. gada jūnijā. Tā cita starpā prasa ES ražotājiem un importētājiem ķīmiskās vielas (gan atsevišķi, gan preparātos vai noteiktos izstrādājumi), lai iegūtu visaptverošu informāciju par to vielu īpašībām, kuras ražotas vai importētas apjomā 1 tonna vai vairāk gadā, kā arī reģistrēt šādas vielas pirms ražošanas vai importēšanas ES.

Produkta drošība

Produktu drošība ir tieši saistīta ar patērētāju veselības un vides aizsardzību, jo ES mērķis ir panākt augsta līmeņa aizsardzību, saskaņoti īstenojot visās dalībvalstīs. ES tiesību akti aptver visu produktu drošību – neatkarīgi no produkta veida saskaņā ar jaunās pieejas direktīvām (kas atsaucas uz Eiropas standartiem, ko izstrādājušas CEN, CENELEC un ETSI), kā arī saskaņotie standarti, kas pieņemti saskaņā ar šiem noteikumiem vai vispārīgi ( visos gadījumos, kad nav piemērojamas īpašas direktīvas) saskaņā ar direktīvu par produktu vispārēju drošību un saskaņā ar šo regulu pieņemtajiem standartiem.

Marķēšanas un marķēšanas prasības

Plašas ES direktīvas veido pamatu ES tiesību aktiem par marķēšanas un marķēšanas prasībām, lai uzlabotu patērētāju aizsardzību, galvenās nozares ir pārtikas produktu marķēšana un noformēšana un reklāma, marķēšana un standarta informācija par patēriņu, kas patērē enerģiju un citus mājsaimniecības ierīču resursus.

CE marķējums ir obligāts un jāpiestiprina pirms jebkura ar to saistītā produkta laišanas tirgū un nodošanai ekspluatācijā (izņemot gadījumus, kad īpašās direktīvās paredzēts citādi). Ja uz izstrādājumiem attiecas vairākas direktīvas, kas visas paredz CE zīmes piestiprināšanu, marķējums norāda, ka produkti tiek uzskatīti par atbilstošiem visām šīm direktīvām.

Parasti nav ES tiesību aktu, kas prasītu kopīgas patēriņa preces (neēdamas), kurām jābūt norādēm par to izcelsmi. Ja precēm tiek piemērotas šādas izcelsmes preču zīmes, tām jābūt precīzām. ES 2005. gada decembrī iesniedza priekšlikumu Padomes regulai par izcelsmes valsts norādi dažiem produktiem, kas ievesti no trešām valstīm, tostarp Honkongas un Ķīnas cietzemi. Tomēr 2012. gada oktobrī Komisija atsauca savu priekšlikumu, paužot viedokli, ka tas varētu būt pretrunā ar PTO nolīgumu par tehniskajiem tirdzniecības šķēršļiem un tiek uzskatīts par protekcionismu.

Tarifu klasifikācija un importa nodevas

Pasaules Muitas organizācijas pieņemtā Saskaņotā preču sistēma nosaka preču kodus 6 ciparu līmenī. Tas ir pamats, lai pieņemtu Eiropas kopējo muitas tarifu vai kombinēto nomenklatūru, kas ir sadalīta 8 ciparu līmenī. Importētājiem ir jāiedala savas preces kombinētajā nomenklatūrā, kurā ir apakšiedalumi, līdz astoņu ciparu koda līmenim. Kopējais muitas tarifs tiek publicēts katra gada beigās, un tas tiks piemērots nākamajā kalendārajā gadā.

Importētājiem jāņem vērā arī TARIC nomenklatūra, kurā ietilpst apakšnodalījumi ar desmit ciparu kodiem. TARIC ir vajadzīgs, lai ieviestu papildu pasākumus, kas atšķiras no ievedmuitas nodokļiem, kuriem vajadzīgi papildu kodi. Komisija ir nolēmusi neveikt TARIC publicēšanu uz papīra. To var iepazīties elektroniskā formātā Komisijas tīmekļa vietnē.

ES ir spēkā vispārējo preferenču sistēmas (“VPS”) shēma, saskaņā ar kuru daži saņēmējvalstu produkti var gūt labumu no zemākiem vai nulles ievedmuitas nodokļiem. Jo īpaši Regulā 978/2012 ir iekļauti attiecīgie VPS noteikumi, kas piemērojami no 2014. gada 1. janvāra līdz 2023. gada beigām (“VPS regula”). Lai veicinātu VPS noteikumu interpretāciju, Komisija 2016. gada maijā publicēja ceļvedi par to, kā interpretēt un īstenot izcelsmes noteikumus, kas nosaka, vai preces, kas ražotas saņēmējvalstīs, ir tiesīgas saņemt preferenciālu tarifu režīmu saskaņā ar ES VPS attīstības valstis.

Importa dokumentācija

Deklarācijai pievienotie dokumenti būs atkarīgi no pieprasītās muitas procedūras veida. Piemēram, deklarācijā par laišanu brīvā apgrozībā muitas deklarācijā pievienotie dokumenti parasti ietver: faktūrrēķinu; vērtības deklarācija, kur jānosaka muitas vērtība; izcelsmes sertifikātu vai faktūras deklarāciju, ja tiek pieprasīts preferenču tarifu režīms; autentiskuma atļauja vai sertifikāts, ja tiek prasīts labvēlīgs tarifu režīms; importa atļauja vai licence, ja tas ir noteikts ES vai valsts tiesību aktos.